رز بنفش

عاشقانه و مطالب جالب و مفرح و اموزنده

رز بنفش

عاشقانه و مطالب جالب و مفرح و اموزنده

روز جوان

تولد حضرت علی اکبر  

پیشاپیش تبریک می گویم

ولادت امام حسین امام سجاد و حضرت عباس قمر بنی هاشم

 

بسم الله الرحمن الرحیم

تابان ز وجود جلوه چار تن است

شعبان که مَهِ سُرور هر مرد و زن است

هم مولد پاک حجت بن الحسن است

هم مولد سجاد و اباالفضل و حسین

فرا رسیدن ماه شعبان و ایام ولادت امام حسین علیه السلام , حضرت عباس علیه السلام و امام سجاد علیه السلام را به محضر امام عصر حضرت حجة ابن الحسن عسکری علیه آلاف التحیة و السلام و عموم شیعیان جهان تبریک عرض مینماییم .

 

بسم الله الرحمن الرحیم

تابان ز وجود جلوه چار تن است

شعبان که مَهِ سُرور هر مرد و زن است

هم مولد پاک حجت بن الحسن است

هم مولد سجاد و اباالفضل و حسین

فرا رسیدن ماه شعبان و ایام ولادت امام حسین علیه السلام , حضرت عباس علیه السلام و امام سجاد علیه السلام را به محضر امام عصر حضرت حجة ابن الحسن عسکری علیه آلاف التحیة و السلام و عموم شیعیان جهان تبریک عرض مینماییم .

2011خودتو کنترل کن ! یک نفس عمیق بکش

2011خودتو کنترل کن ! یک نفس عمیق بکش

.

.

.

.

.

.

.

.

چیه

چیچیه نکنه فکر کردی میتونی خواب غیر مجاز ببینی

ه نکنه فکر کردی میتونی خواب غیر مجاز ببینی

مبعث

مبعث 

عید مبعث

پیامبر اکرم

چون عــــــرب گردید  مشرک برخـدا
لای نـفـــــی  از آن اله کــــردش جـــدا
لات و عــــــزّی را گــرفتــه ربشــــان
از خــدا دیگـــر نبــود آنجــــــا نشــــان
آن محمـــــــد  بحث ‌کــردش با دلیــل
با عـــــــربهــا  در حــمایــت از خلیـــل
بود در مــــاه نهــــم   غــــار حــــــرا
تا به جـــــا آرد  سپـــاس او  از خــــــدا
در تفکــــــــر بـــود   بـهر کائنــــات
آسمــان و کهکشـــــان  و هــــــم نبـات
فــکر می کـردش بـه حال  قوم خویش
زین سبـب قلبـــش همیشه بـود  ریـــــش
از چـــــه رو این جاهـــــلان کافر بدند
بنـــــده و عبد و عــبیـــــــد بـت شــدند
دختــــــران خود کشند انـــدر نهــــان  
بی‌خبــــر از آنکـــــه می گــردد عیـــان
کشتــــــن و دزدی و غـــارت  کارشان
از عدالــت هـــم نبـــود  آنجــــــا نشــان
چهـــــــل سالی می‌گذشت ازعــام  فیل
میهمـان غـــــــــار او شــد  جــــبرئــیل
آن فرشتــــــه گفت بــر او  این بخوان
گفت احمــــــد اُمّــــــی‌ام من  ای جوان
تا سه باری  گفت او ایــن را   بخــــوان
باز  احمـــــد گفت   هستـم   نـــاتــــوان
نـــاگهان در خود  فشاری  سخت دیـــد
آن فــرشتــــه  علـــــــم را در او دمیـــد
بــــــار دیگر  آمد او را ایــن نــــــدا
پس بـــخوان اکنــون تــو بــا نام  خـــدا
آنـــکه عالــــم را کند   یکــجا خَلَـــق
خلــق گـــردانیده  انســــان   از عَلَــــــق
هست قرآن نزدت اینک  پس بخــــوان
خـــالقـت را زین سبب  اکــــرم بــــدان
او قلـــــم را بــر  شمــــــا تـعلــیم داد
علـــــم بـــــر مجهــول را هــم  داد یـاد

 

از کتاب مثنوی محمدی - محسن سید اسماعیلی

تنظیم: حاجی محمد علی

فاصله ها

گه فاصله افتاده
اگه من با خودم سردم
تو کاری با دلم کردی
که فکرشم نمی کردم
چه اسون دل بریدی از دلی
که پای تو گیره
که از این بدترم باشی واسه تو نفسش میره
نمی ترسم
اگه گاهی دعاهم بی اثر میشه
همیشه لحظه ی آخر خدا نزدیکتر میشه
تو رو دست خودش دادم
که از حالم خبر داره
که حتی از تو چشماشو ی لحظه بر نمی داره
تو امیده منی اما
داری ازدست من میری
با دست های خودت اداری همه هستی مو می گیره
دعا کردم تو را بازم
با چشمی که ن خوابیده
مگه میزاره دل تنگی
مگه گیره امون می ده
مریضم کرده تنهایی
ببین حالم پریشونه
من اونقد اشک می ریزم که برگردی به این خونه
حسابش رفته از دستم
شبای رو که بیدارم
شاید از گریه خوابم برد
درارو بازدرارو باز می زارم
نمی ترسم
اگه گاهی دعاهم بی اثر میشه
همیشه لحظه ی آخر خدا نزدیکتر میشه
تو رو دست خودش دادم
که از حالم خبر داره
که حتی از تو چشماشو ی لحظه بر نمی داره

شعر

بی تو می خونم هرشب با چشم گریون 

منو ببخش عزیزم دیگه شدم پشیمون 

قلب ساده من باور نداره 

اون که عاشقش بود بره تنهاش بگذاره 

نفیسه روشن

نفیسه روشن: بهار فصل منه

نفیسه روشن: بهار فصل منه



بهـار یعنـی تغییـر

به زمین نگاه کنید در بهار از خواب‌آلودگی و رخوت دست می‌کشد، درختان با همه بی‌برگی‌شان جوانه می‌زنند و خاطرات یک زمستان سخت را فراموش می‌کنند، پرنده‌ها به آشیانه‌شان بازمی‌گردند و... کمی به خودمان نگاه کنیم شاید لازم باشد ما هم اندکی در خودمان تغییر به وجود آوریم... به جای آن‌که آن‌قدر از وضعیت فعلی بنالیم به فکر خلق یک شرایط جدید باشیم، تازه شویم و...

در بهار خلق و خوی عجیبی به سراغم می‌آید دوست دارم مانند زمین تغییر کنم خب بخشی از این تغییر، روحی است و بخش دیگر هم جنبه ظاهری دارد. دوست دارم هر سال که می‌گذرد در جهت تعالی و کمال گام بردارم زندگی را رو به عقب دور نزنم بلکه در حال حرکت باشم نه تنها یک قدم بلکه چند قدم البته شمرده شده... بد نیست در این فصل دستی به سر و گوش خانه‌مان بکشیم، برخی از چیزهایی که قدیمی شده است و دیگر به آن احتیاجی نداریم را به کسی ببخشیم یا این‌که از خودمان دور کنیم تا فضا برای انتخاب‌های جدید باز شود البته در این راه حتما احتیاج به هزینه‌های گزاف نیست گاهی با عوض کردن چند کوسن، اضافه کردن چند گل، رنگ‌آمیزی برخی از نقاط خانه یا تغییر چیدمان می‌توانیم فضای جدیدی را در خانه ایجاد کنیم که بدون تردید در افزایش روحیه‌مان تغییر مضاعف دارد. بهتر است در این فصل در خانه بیشتر از رنگ‌های گرم که به طبیعت نزدیک‌ترند استفاده کنیم رنگ‌هایی مانند سبز، قرمز، آبی، نارنجی که هم احساس آرامش به افراد می‌دهد و هم حس هیجان آنها را تکمیل می‌کند. باور کنید استفاده کردن از چند گلدان طبیعی در خانه به خانه‌تان ظاهر زیبایی می‌دهد و در روحیه شما نیز تاثیر بسزایی دارد همچنین هم‌نشینی با این گل‌ها به انسان حس آرامش می‌دهد.


ظاهرمان را بهــاری کنیم ...

در فصل بهار لباس‌ها نیز رنگ روشن به خودشان می‌گیرند و دیگر خبری از لباس‌های تیره زمستانی نیست، امسال در بیشتر بوتیک‌ها و مغازه‌ها مانتوهای دخترخانم‌های جوان بنفش، کرم روشن، خردلی و البته سفید بود که از این میان از رنگ بنفش استقبال بیشتری شد، این رنگ ضمن شاد بودن از تم گرمی برخوردار است و به دلیل ماهیتش ممنوعیت رنگی برای افراد با رنگ پوست‌های مختلف ندارد، هم به آنهایی که پوست‌های روشن دارند می‌آید و هم به آنهایی که از پوست تیره برخوردارند... از طرفی به دلیل همرنگ بودنش با گل‌های بهاری افراد از پوشیدن آن لذت می‌برند و تصویر خوشایندی نیز دارد. انتخاب خود من برای خرید بهاری مانتوی بنفش بود، کلا رنگ و مدلی که من انتخاب کردم هم با شال و هم با روسری ست می‌شود اما ترجیح خود من شال بود چرا که ضمن حفظ کردن پوشش موهایم می‌توانم آن را به طرق زیبا و مختلفی ببندم... ترجیحم این بود که برای رنگ شالم به سراغ رنگ یاسی یا بنفش پررنگ بروم و برای تنوع هم گهگاهی شال سفید سر می‌کنم. در انتخاب کیفم نیز به سراغ یک کیف بزرگ دخترانه بنفش رفتم که به زنجیرهای طلایی مزین است، این کیف به دلیل جادار بودنش برای زمانی که به سرکار یا مهمانی می‌روم بسیار مناسب است، از طرفی نه خیلی رسمی است نه خیلی اسپرت... معمولا با این مانتو از کفشی به رنگ بنفش یا مشکی استفاده می‌کنم. اگر شال سفید سر کنم رنگ کیف و کفشم را تغییر می‌دهم و از رنگ سفید استفاده می‌کنم. در مورد نحوه شال بستنم که بعد از بستن آن در سریال‌ دارا و ندار بسیار باب شد باید بگویم ابتدا یکی از طرفین قسمت ریشه را دور سرم می‌بندم و با سنجاق محکم می‌کنم، بعد دنباله آن را به هر شیوه‌ای که مطابق سلیقه‌ام است دور سر و گردنم می‌اندازم... من همیشه سعی کرده‌ام در عین حال که مراقب ظاهرم باشم و شیک و آراسته به نظر برسم هیچ‌گاه در این کار زیاده‌روی نکنم چرا که سادگی و استفاده نکردن بیش از حد از زیورآلات یکی از نشانه‌های شیک بودن است. در انتخاب لباس‌هایم نیز هیچ‌گاه صرفا مارک‌دار بودن آن را اصل قرار ندادم و همواره سعی کردم از لباس‌هایی استفاده کنم که در درجه اول از آن خوشم بیاید زیرا معتقدم گران خریدن نشانه زیبایی یک لباس نیست...

خانه سبز

 

 

 

جشن تولدها، همیشه همراه شادی و خنده اند و اگر این جشن ها برای کسی باشند که او را خیلی خیلی دوست داریم، هم شادی آن زیادتر و هم تلاش برای برگزاری آن جشن بیشتر می شود؛ مثل جشن تولد امروز، یعنی روز تولد تنها نوزاد کعبه. تعجب نکنید! امروز جشن تولد آقایی است که خداوند فقط به او اجازه داد تا در بهترین و پاک ترین نقطه روی زمین یعنی خانه کعبه به دنیا بیاید. آری، امروز روز جشن تولد امام اول، حضرت علی مرتضی علیه السلام است. تولدش بر همه دوستان آن امام مبارک باد.