رز بنفش

عاشقانه و مطالب جالب و مفرح و اموزنده

رز بنفش

عاشقانه و مطالب جالب و مفرح و اموزنده

روز جوان

تولد حضرت علی اکبر  

پیشاپیش تبریک می گویم

نظرات 1 + ارسال نظر
باقری سه‌شنبه 29 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 09:08 ب.ظ http://haqiqat.mihanblog.com

سالهاى اوّل بعثت بود پیامبر صلى اللّه علیه و آله به دامنه کوه صفا تشریف آوردند و ایستادند و فریاد کشیدند و اعلام خطر کردند.
مردم جمع شدند که ببینند چیست و چه خبر است .
پیامبر صلى اللّه علیه و آله اوّل از مردم تصدیق خواستند که اى مردم ! مرا در میان خود چگونه شناخته اید؟
همه گفتند: تو را امین و راستگو یافته ایم .
فرمود: اگر من الا ن به شما اعلام خطر کنم که در پشت این کوهها دشمن با لشکر جرار آمده است و مى خواهد بر شما هجوم آورد آیا سخن مرا باور مى کنید؟
گفتند: البته که باور مى کنیم .
پس از آنکه این گواهى را از مردم گرفتند فرمودند:
انى نذیر لکم یدى عذاب شدید. من به شما اعلام خطر مى کنم که این راهى که شما مى روید دنباله اش عذاب شدید الهى است در دنیا و آخرت ، و پیامبر آمده است تا انسانها را به سوى پروردگار خویش دعوت کند.



یک نفر از مسلمانان فوت کرد، پیغمبر صلى اللّه علیه و آله رفت و بر او نماز خواند.
پس از آن پرسید: چندتا بچّه دارد؟ و چه چیزى براى آنها به ارث گذاشته است ؟
جواب دادند: یا رسول اللّه ، مقدارى ثروت داشت ، اما قبل از مردن همه را در راه خدا داد.
فرمودند: اگر این را قبلا به من گفته بودید من بر این آدم نماز نمى خواندم زیرا که بچه هاى گرسنه و (بى چیز) را در اجتماع رها کرده است .(37)
فقهاء رضوان اللّه علیهم مى گویند:
حتى اگر وصیّت مى خواهى بکنى که بعد از من ثروتم را در راه خدا چنین خرج کنند، وصیّت به ثلث بکن . به زائد ثلث وصیّت تو نافذ نیست .


سلام وعرض ادب واحترام به شما بزرگوار

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد